Tag Archives: nuclear power plant

Will We Ever Learn?

EXPLOSION 8OK, no need to panic but seriously, why would you build a friggin nuclear plant near a volcano? A Japanese scientist is predicting that Mt Ioyama is gonna blow. Which is scary because the Sendai nuclear plant is 40 miles away. Just another thing to worry about.

1 Comment

Filed under All That Is Wrong With The World, Whoops!

Land Of The Rising Temperature

No need to panic people but it seems Fukushima is having a little prob activating the cooling system in that damn reactor 4 and the temperature is rising and rising and …..OK, run people, run!!!!. The pool’s temperature is rising 0.26 degrees per hour and if by Tuesday if they haven’t fixed the problem, it will have reached danger levels of  65 degrees.

Want sauce with that?

4 Comments

Filed under Friggin Scary, I'm Just Saying !

Swedish Nuclear Power Plants on High Alert

No need to panic Sweden, but some explosives were found on a truck which was about to enter a nuclear power plant. Lucky for those routine security checks. The silly bugger who had planted the explosive devices in the vehicle had failed to attach a detonator making it impossible to kaboom. Hmm, unless they were sneaking it in in pieces.

4 Comments

Filed under All That Is Wrong With The World, Well I Never

Nuke Plant Woes

Attention people living near the Fort Calhoun Nuclear Station in Nebraska, you might want to skedaddle for awhile. News is, the wall keeping the Missouri River floodwaters back has collapsed and well….run!!!!

Want sauce with that?

2 Comments

Filed under Friggin Scary, I'm Just Saying !, Well I Never

Shhh, We Don’t Want To Scare the Folks

Nope, I've heard nothing!

Any loons living in Nebraska? Hmm, well according to Russia the Obama regime has ordered a “total and complete” news blackout relating to any info regarding the meltdown of the Fort Calhoun Nuclear Power Plant. Seems on the 7th of June there was a “catastrophic loss of cooling” due to the flooding of the Missouri River. Oh what’s that? You didn’t hear about it? Hmm, so the complete blackout is working! As you are!

Want sauce with that?

2 Comments

Filed under Friggin Scary, I'm Just Saying !, Well I Never

Earless Bunny Panic

OK loons, no need to panic but WTF, an earless rabbit has  been born near Japan’s Fukushima nuclear plant!  Oh no, could it be  the land of the rising mutants? Maybe the rapture HAS began?

8 Comments

Filed under All That Is Wrong With The World, Friggin Japan, Friggin Scary

Granny, Why Are You Glowing?

Sheez, those Japanese. A group of middle aged pensioners have set up a charity called “Qualified Veterans for Fukushima Nuclear Plant No. 1”. The aim? To help in the reconstruction and decontamination of the leaking nuclear plant.Reason? They consider it better to sacrifice their own  lives rather than let younger people risk theirs. Yep, the “we’re nearer to death” ideology. The group was formed after they heard that authorities were finding it difficult to find enough people willing to go into the contaminate area to help clean up and rebuild . So far they have 450 volunteers (all in their 60’s) willing to sacrifice their lives and of those 90 are quite happy  to work inside the plant. Hmm, makes you feel bad for not standing up for them on a crowded bus now, doesn’t it?

3 Comments

Filed under Friggin Awesome, Friggin Japan, I'm Just Saying !

Honey, Why Does This Fish Have Two Heads?

Just putting the fish on the BBQ!

OK people no need to panic but WTF, more friggin radioactive fish have been found in the Connecticut River. No seriously, all’s good except for the traces of strontium-90 (a radioactive isotope linked to leukemia and other cancers), found in the fish after testing. But on a brighter note Vermont Department of Health are reassuring everyone that the isotope is no way linked to the nuclear power plant which uses the river water to run through its condenser. Phew, that’s a relief! In a prepared statement the Health Department said “Concentrations of Sr-90 detected in the inedible portions of these fish are in the range of what would be expected as a result of fallout from nuclear weapons testing in the 1950s, and the Chernobyl release in 1986,” Sheez, might want to panic just a little!!

3 Comments

Filed under All That Is Wrong With The World, Friggin Scary, Well I Never, Whoops!

What’s a bit of Tritium With Your Chinese Fluoride?

Anyone want a glass of water?

OK, no need to panic people, but could the residents of Vernon please report any unusual sightings of animals, with say, three heads! Oh yeah and while we are on the subject of Vernon, officials of their nuclear power plant say they have finally stopped the radioactive substance, tritium, leaking into the groundwater. Never you mind, they say there is absolutely no detectable levels of the radioactive stuff in the Connecticut River or the drinking water wells (yet) despite two leaky pipes causing the tritium to seep into the soil and groundwater. Oh deary me, the big old scare was caused by a clogged drain.

12 Comments

Filed under Friggin Scary, I'm Just Saying !, Thanks For Nothing, Whoops!

Mini Silkwood in the Burbs

Kids cause radioactive leak alertWhen two little 6 year olds from Oelde, Germany, got a little bored they decided they would build something. Hmm, after some deliberation they decided on the theme “nuclear power plant”. They used an old computer casing and whacked a “radioactivity warning” sign on its side. After going home for a short break the kids returned to their little nuclear reactor only to find police and fire fighters cordoning off the streets. Seems the boys did a convincing job.

4 Comments

Filed under Friggin Hilarious, How Embarrassing, Well I Never, Whoops!